OTOK KRK- Penjalište „portafortuna“ Alpinistički klub PUT - Rijeka

Subota, 29. travnja 2017.
Alpinistički klub PUT Rijeka svake godine organizira proljetnu alpinističku školu, kao jedan od osnovnih oblika obrazovanja alpinista. Na taj način nastoji promovirati alpinizam i p

ribližiti ga većem broju ljudi željnih svih oblika vertikalnog iskustva u stijenama i planinama, kao i stjecanje novih vještina, znanja, tehnika, te poznanstva i veselog druženja u planinskom okolišu na siguran i zabavan način.

Na proljetnoj školi polaznici uče o opremi i alpinističkim tehnikama potrebnim za siguran uspon u uvjetima suhe stijene. Sadržaj škole se mijenja, evoluira i unaprijeđuje sa svakom novom školskom godinom. Tako je u AK Put uvedeno i planinarenje. Naime, umjesto vikenda od 2 dana isključivog penjanja uveo se tvz. 1 dan planinarenja, kako bi se što više upoznali sa širim planinskim okolišem na kojem se izvode vježbe i penjanje. U slučaju trodnevne vježbe (kao što je bila prilikom blagdana 1.Maj) vježba se održava sva 3 dana.

Instruktori su sposobni i iskusni članovi kluba različite dobi, zvanja i zanimanja, alpinisti starog i novog kova. Imam potrebu istaknuti posebnost AK PUT da alpinistička škola uzima ograničen broj polaznika (najviše 10 do 12), kao i to da škola ne traje samo obvezna 2 mjeseca nakon čega se polaže ispit. Od ove godine, nakon završenog ispita polaznici škole nastavljaju s radom tokom cijele godine, tako da se jednom u mjesecu organiziraju višednevni izleti na kojima se dopunjuju i usavršavaju znanja i tehnike  penjanja u opremljenim i neopremljenim dugim smjerovima. Škola se provodi po programu Komisije za alpinizam HPS-a. Gradivo je podijeljeno u dvije cjeline:

Teorijski dio – odnosi se na predavanja koja se održavaju četvrtkom  u 19,00 sati u prostorijama Slovenskog doma Bazovica i kafe bar „Tor“u Rijeci uz projekcije slajdova s alpinističkom tematikom, te dogovori za izlete i vježbe tokom vikenda.

Praktični dio – odnosi se na vježbe koje se izvode na višednevnim izletima tijekom vikenda na penjalištima, uglavnom na području Istre, Učke, okolice Rijeke, Krka, Velebita i Biokova - na tradicionalnim penjačkim destinacijama kao što su, Vela Draga, Kamena vrata, Kamenjak, Vela Peša, Portafortuna, Paklenica, Dabarski kukovi, Vrisove Glavica….
Sastavni dio vježbi je: sigurno penjanje i spuštanje u stijeni, poznavanje sve potrebne opreme, orijentacija, prva pomoć, meteorologija i spašavanje i samospašavanje, upoznavanje sa tehnikama penjanja, sportsko penjanje kratkih i dugih smjerova, te pripreme penjačkog uspona. Završetkom ovog dijela školovanja polaznik stječe naziv Mlađi pripravnik alpinizma pri Hrvatskom planinarskom Savezu i uvjete za daljnje školovanje (zimske tehnike – Stariji alpinist pripravnik, skuplja iskustva i polaganje za naziv Alpinista).

Prvi dan - subota (29.04.2017.): Odlazak na otok Krk- penjalište „PORTAFORTUNA“ – sportski smjerovi - sektor D“ kod Baške.

Drugi dan – nedjelja (30.04.2017.):  penjališta „DABARSKI KUKOVI“ dugi sportski smjerovi – Okrugli kuk -(Vranjković Kuk), Rujičin kuk, Greben od Kuka  Korita. Manji broj tečajaca je planinario na slijedećoj ruti: Bačić Duliba, Bačića kuk, Budakovo brdo, Prekinuto brdo, Visibaba, Došen Dabar. Bačića Dulima.

Treći dan –ponedjeljak (01.05.2017.): penjališta „DABARSKI KUKOVI“ dugi sportski smjerovi – Okrugli kuk -(Vranjković kuk) sektor „D“, Rujičin kuk, sektor „ „, Greben od kuka od Korita sektor „ „.  Manji broj tečajaca je planinario na istoj ruti kao i prethodni dan.

KOLNI PRISTUP i PRISTUP PENJALIŠTU
Nakon prelaska Krčkog mosta nastaviti lokalnom cestom 102 u pravcu Punat – Baška. Od Punta, cesta se uspinje do najvišeg prijevoja na Krku „Treskavac (n/v 300 m), potom započinje oštri zavojiti spust 2 km do većeg proširenja koje služi kao parking s desne strane ceste. Od Krčkog mosta do ovog parkinga je 36 km. Tu ostavljamo automobile i započinjemo pješačenje pristupnom stazom do penjališta. U prvom dijelu staza vodi cestom u pravcu istoka (Punta) prelazi preko mosta do uređenog izvora vode sa špinom. Dobro ugažena i vidljiva staza dalje nastavlja kroz šumu iznad izvora u smjeru sjeverozapada. Zanimljivo je napomenuti, da na stazi morate otvoriti i zatvoriti nekoliko razno improviziranih vratašca, koja služe za ograničavanje kretanja i miješanje ovaca. Nakon 15_tak minuta hoda dolazimo da raskrižja putova: lijevo odvaja se pristup sektorima penjališta „A,B i C“, mi skrećemo desno prema sektoru penjališta“D“. Od ovog križanja nekoliko minuta hoda po siparu stiže se do podnožja stijene, gdje će se izvoditi teoretske i praktične vježbe.

Sektor „D“ opremljen je s 16 smjerova različitih dužina, težina i visina - (kao što je vidljivo iz prikazane tabele).

Na parkingu – pripreme

Izvor Žanac i smjerokaz za penjalište Portafortuna

Prije samog penjanja kratki podsjetnik (teoretski i praktički): pravilno osiguranje penjača (partnera), pravilno ukopčavanje kompleta i užeta, izrada sidrišta, prevezivanje i absajlanje. Nekoliko fotki s penjališta sektora „D“.

Ekipa na osiguranju i znatiželjni pogledi prate napredovanje penjača

Cvijet među cvijećem

Proučavanje smjerova različitih težina i priprema za penjanje

Osiguravanje partnera

Vesela Ivana uživa pri absajlu

Zadovoljna i raspoloživa ekipa spremna za penjanje težih smjerova

Stijena sa zahtjevnijim smjerovima

Moja malenkost na djelu

Penjanje završavamo u 15 h, nakon čega se spuštamo istim putom do parkinga, od kuda dalje nastavljamo vožnju do Dabarskih kukova – do planinarske kuće Kate  na Bačić dulibi gdje nam je organiziran smještaj.

Na stazi pri spustu do parkinga

Veco i Ogi na cesti prema parkingu