Pećnik od Dobreća

Srijeda je, 29. prosinca, 2010.
Prekrasan sunčan dan. Silvano i ja, odlučili smo iskušati svoju kondiciju poslije blagdanskog pretjerivanja u hrani i piću. Dogovor je pao da ga pokupim na cesti iznad njegove kuće i da krenemo od Dobreća do Pećnika. Na putu prema Silvanu, zaustavljam se kod Zvonka Piglića. Tu sam zatekao unuka Franka sa tatom. Poslije kratke konsultacije dogovoreno je da Franko pođe sa mnom na svoj prvi planinarski pohod. Na putu prema odredištu uzimamo Silvana, vozimo se do vodospreme na Dobreću i krećemo u 10 h i 40 min, cestom do tunela Učka. Taj dio puta protekao je u upoznavanju Franka i Silvana. U razgovoru, Silvano mu je pokušao prikazati ljepotu prirode i planina kroz planinarenje i druženje u prirodi.

Na cesti od Dobreće prema tuneli i Pećniku

Na putu prema Pećniku Franko na zaleđenoj Banjini.

Prelazimo autoput i dolazimo na planinarsku stazu. Tu se kratko zastajemo i objašnjavamo Franku o planinarskim znakovima, odnosno, markacijama. Staza je dobro markirana i nije prezahtjevna - za Franka dobar početak.

Na početku staze
Da bi Franka ohrabrili u njegovom prvom pohodu, Silvano i ja ga postavljamo za vodiča do Pećnika, s time da nam obvezno treba pokazati svaku markaciju.

Franko je ozbiljno prihvatio posla upravo pokazuje Silvanu markaciju na stablu

Laganim hoda, negdje na pola puta do Pećnika, Silvano nas upoznaje da je ime Pečnik dobio po pećini. Sa staze skrećemo desno i dolazimo do pećine.

Na ulasku u pećinu

U pećini uz našu pomoć Franko se popeo na visinu od 2,5 m. Ovo su njegovi prvi alpinistički koraci.

Put nastavljamo dalje prema vrhu i dolazimo u 11 h i 55 minuta (641 m). Nagrada za dolazak na vrh je svakako, prelijep pogled na grad Rijeku i okolicu, na kvarnerski zaljev te otoke i na vrh Učke.

Pogled na marinu Ičići

Poged na Iku

Pogled prema Rijeci i Gorskom Kotaru

Naporan hod i čisti zrak otvorili su Franku apetit

Na samom vrhu – zajednička fotografija

Povratak započinjemo u 12 h i 25 min istim putom - na Dobreć dolazimo u 13 h i 22 min. U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

Gpx tragovi na topo karti