Parkiralište na planini Blato_7 Triglavskih jezera_Zasavska koča na Prehodavcih

Ponedjeljak, 09. srpnja 2012.
U okviru PD Knezgrad Lovran, organiziran je izlet u Sloveniju pod nazivom „pohod na Triglavska jezera“. Kako je izlet planiran  početkom tjedna radnim danima, mnogi nisu imali mogućnost sudjelovati na ovom izletu zbog radnih obveza. Stoga, prijavilo se samo 7 sudionika. Ekipa u sastavu: Nevia, Desa, Nives, Zoran, Zdrave, Fedor i ja.

Na stazi 7. Triglavskih jezera

PRISTUP AUTOMOBILOM (do parkirališta na planini Blato)
Prijevoz je organiziran sa dva osobna automobila. Krenulo se iz Lovrana u 4 h i 40 minuta. Na graničnom prijelazu na Rupi nema gužve prelazimo brzo i zaustavljamo se u Ilirskoj Bistrici radi kupovine vinjete. Slijedeće zaustavljanje je na autoputu od Postojne prema Ljubljani na benzinskoj postaji Lom, gdje se ispija i prva jutarnja kava.

Benzinska postaja Lom

Vožnju autocestom nastavljamo prema Ljubljani i Jesenicama, te se fokusiramo na izlaz prema Lescu i Bledu i dalje na Bohinjsko jezero, gdje se na raskrižju odvajamo desno prema Staroj Fužini. U Staroj Fužini na raskrižju kod kapelice skrene se lijevo prema planini Mulj Vogar i Voje. Tako dolazimo do manjeg parkirališta, gdje postoji mogućnost parkiranja bez naplate. 6 km dalje vodi asfaltna cesta od slijedećeg parkirališta ispod planine Blato, koje se naplaćuje 10 eura.
Na parkiralištu Blato (1148 m) zatekli smo 10_ak automobila, parkiramo se, uzimamo ruksake , vežemo gojzerice i spremni  smo za pokret.

Parkiralište na planini Blato - spremni za pohod

Za ovaj planinarski izlet ishodište pohoda je parkiralište na planini Blato (1148 m), Koča na Planini pri Jezeru (1449 m), Planina Debelo polje (1582 m), planina Ovčarija (1692 m), Koča pri Triglavskih jezerih (1685 m), Zasavska koča na Prehodavcih (2063 m). Dužina staze 13,7 km. Vrijeme gpx traga 4 h i 19 minuta. Minimalna visina 1161 m, maksimalna 2073 m. Visinska razlika pri usponu 1128 m, pri spustu 221 m. Visina polazišta 1167 m. Visina odredišta 2063 m. - službena topo karta Slovenije, i ako je na domu druga visina. Prosječan nagib 11%.

Uspon je osmišljen na slijedeći način:
Uspon od parkirališta na planini Blato do  planinarske  koče na Planini pri Jezeru preko planine Dedno Polje (1560 m) i Ovčarije do Koča pri Triglavskih jezerih, zatim uz dolinu Triglavskih jezera do Zasavske koče na Prehodavcih.

Uspon započinjemo u 9 h i 35 minuta po šumskoj cesti koja vodi do planinarskog doma. Ovom šumskom cestom moguć je pristup i terenskim vozilom. Uspon do koče pri Jezeru je blag i nije zahtjevan. Predviđeno vrijeme hoda je 1 h, nama je trebalo 50 minuta. Na tom putu u dužini 2,5 km savladali smo visinsku razliku od 365 m. Vrijeme dolaska u 10 h i 25 minuta.

Na samom početku uspona po makadamskoj cesti

Dolazak do Koče na Planini pri Jezeru

Koča na Planini pri Jezeru smještena je iznad samog jezera. Otvorena je od početka lipnja do kraja rujna. U 7 soba smještajni kapacitet je 79 ležaja. Pored toga, moguć je smještaj u brunarici 12 ležaja. Ovdje smo odlučili napraviti  dužu pauzu, popiti kavu i okrijepiti iz ruksaka. Slijedi razgled, slikanje i uživanje u prelijepom danu i prirodi.

Za vrijeme odmora ispred koče na Planini pri Jezeru

Koču napuštamo u 11 h i 06 minuta, ispred nas stoji raskrižje putova. Na putokazu označeno je vrijeme koje je potrebno do određene točke, odnosno cilja prema slijedećem putokazu.

Putokaz nas usmjerava desno. Udaljenost do planine Dedno polje 30 minuta, planina Ovčarija 1 h i 30 minuta, te koča pri Triglavskim jezerima 2 h i 30 minuta. Nastavak staze nije atraktivan i dalje hodamo po dosadnom kolnom putu.

Na putu prema Dednom polju

Na Dedno polje dolazimo u 11 h i 32 minute, po predviđenom vremenu. Dedno polje nalazi se u okruženju Fužinskih planina. Tu postoji sirana i može se kupiti dio mliječnih proizvoda.  Uz siranu ima nekoliko pastirskih stanova. Ova staza poznata je kao Bohinjski sirarski put.

Dedno polje

Nakon kraćeg zadržavanja nastavljamo put prema planini Ovčariji.  Ovdje prestaje šumska cesta i put nastavljamo po ugodnoj planinarskoj stazi. Tako laganim hodom dolazimo do Ovčarije i tu nalazimo nekoliko zatvorenih pastirskih stanova.

Planina Ovčarija i pastirski stanovi

Panoramski snimak sa puta prema koči na Triglavskim jezerima

Konačno, u 13 h i 55 minuta dolazimo do Triglavskih jezera. Ispred nas je prvo Dvojno jezero. Zaustavljamo se i uživamo u prekrasnom prirodnom okruženju jezera cvijeća, kamena i okolnih planinskih vrhova.

Dolazak na jezero

Prvi pogled na Dvojno jezero me oduševio, kao što to  same fotografije  pokazuju.

Zajednička fotografija na Dvojnom jezeru – u pozadini vidi se koča

Drugo jezero ispred doma

Svi zajedno ispred koče pri koči Triglavskih jezera (1685 m).

Koča pri 7 Triglavskih jezera smještena je između Dvojnog i umjetnog jezera Močivec. Od koče se otvara lijep pogled na Dvojno jezero, na greben  Špičja, te sipar (melišča) i vrhove iznad njih. Smještajni kapacitet:
Dom nudi 77 ležaja u 19 soba i 19 skupnih soba sa 93 ležaja.

Ovdje smo napravili dužu pauzu od 1 h i 35 minuta. To vrijeme smo iskoristili za ručak u domu, razgledavanje okolnih vrhova i odmor. Dom napuštamo u 16 h i 35 minuta i krećemo dolinom Triglavskih jezera prema Zasavskoj koči na Prehodavcih.

Na početku staze doline Triglavskih jezera.

Na stazi kroz dolinu jezera

Dolina Triglavskih jezera nalazi su u Triglavskom nacionalnom parku, te spada u najljepše planinarske izlete u Julijskim Alpama. Dolina Triglavskih jezera počinje s Črnim jezerom koje se nalazi na visini 1240 m, a završava na Dvojnom jezeru na nadmorskoj visini 1683 m. pored kojeg je i planinarski dom Koča ob Triglavskih jezera, od kuda smo mi i krenuli.
Dolazimo do najvećeg jezera – Veliko jezero (Ledvicah) ili Bubreg kako ga još zovu na visini 1830 m, dugačko 300 m, a duboko do 14 m. Ovo jezero je najčišće i najbistrije od svih Triglavskih jezera. Nije nam dovoljan prekrasan pogled na njega, već se spuštamo do jezera, kako bi u njemu još više uživali i umorne noge rashladili.

Uživamo u prekrasnom pogledu. Oko jezera visoke planine koje se zrcale u dubini jezera. Nakon kraće pauze prekidamo tu jezersku idilu, uspinjemo se do staze i nastavljamo put u pravcu našeg današnjeg odredišta.

Na stazi prema odredištu

Uz povremena kraća zastajkivanja i odmore laganim hodom i postupnim usponom u okružju niskog raslinja, trave i kamenjara, prolazimo pored Zelenog jezera.

Zeleno jezero

Pola sata hoda dalje, ispred nas otvara se vidik na Zasavsku koču na Prehodavci i na Razor.

Zasavska koča na Prehodavcih - u pozadini Razor

Do koče na Prehodavcih stižemo u 18 h i 50 minuta, gdje ćemo i prenoćiti. Odlažemo opremu i slijedi razgledavanje i fotografiranje. Koča se nalazi na uzvisini iznad Rjaveg jezera, a okružena je sa visokim gorskim vrhovima. U daljini se vidi dolina Trente, Razor, Jalovec, Bavški Grintavec, Triglav, te Veliko i Malo Špičje, s druge strane doline nalazi se Zelnarica i Tičarica  i niz drugih vrhova. Koča je otvorena samo po ljetnoj sezoni. Ispod koče nalazi se i bivak.

S vidikovca ispred koče

Pošto smo se smjestili i pripremili krevete za spavanje, spuštamo se u blagovaonu na večeru, potom odlazimo na počinak, sutra nas čeka povratak.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.