Greben - Kolovratske stijene

Četvrtak, 06. lipnja 2013.
Kolovratske stijene
su usamljeni i rastrgani stjenoviti greben pri samom kraju Velike Kapele. Kao prirodni slijed nastavak su južno od Bijelih i Samarskih stijena. Stjenoviti vršni greben Kolovratskih stijena proteže se u smjeru sjeverozapad – jugoistok u dužini 3 km, kojega krase dva izrazita vrha: Zapadni vrh, ujedno je i najviši vrh Kolovratskih stijena  sa nadmorskom visinom od 1099 m i Južni vrh sa 1091 m. Planinarski manje popularna destinacija zbog neposredne blizine daleko ljepših i atraktivnijih Bijelih stijena i Samarskih stijena.

Vršni greben - Kolovratske stijene

PRISTUP AUTOMOBILOM ( do pl. skloništa Duliba – Zelene kuće )
Najlakše ga možemo opisati ako krenemo sa Jadranske magistrale, sa koje treba skrenuti na cestu koja vodi od Novog Vinodolskog preko Breze, Jasenka do Ogulina. Na 27 km od Novog Vinodolskog treba skrenuti desno na makadamsku cestu koja dalje vodi do pl. skloništa Duliba (Zelene kuće). Isto tako, ako uzmemo  markantnu putnu točku – šumsku kuću Mošune. Od tu treba nastaviti vožnju 2 km i nakon toga skrenuti desno na makadamsku cestu kojom se dolazi do Zelene kuće (5,6 km). Na toj dužini puta nalaze se 2 križanja šumskih putova. Na prvom križanju treba nastaviti ravno, desno vodi put za Gromovine. Na drugom križanju, također, treba nastaviti ravno, lijevo šumski put vodi prema Šumarskoj kući Torak.

ISHODIŠTE POHODA  (i značajne putne točke)
Planinarsko sklonište Duliba (Zelena kuća -874 m ), Kolovratske stijene - Sjeverni vrh (1099 m), Kolovratske stijene - Istočni vrh (1090,3 m). Silazak - kružnom rutom do pl. skloništa Duliba ((874 m). Dužina staze 6,2 km. Vrijeme gpx traga 3 h i 45 minuta. Visinska razlika pri usponu 531 m, pri silasku 526 m. Minimalna visina 837 m, maksimalna 1102 m. Visima polazišta 874 m. Visina odredišta 1099 m. Prosječan nagib 20%.

Već duže vrijeme planiramo posjetiti Kolovratske stijene, ali vremenske prilike a i druge obveze nisu to dopuštale. Konačno, ukazao se jedan lijepi i sunčan dan stvoren za planinarenje i posjet Kolovratskim stijenama. Ekipa u sastavu: Sandro Miljević, Zoran Šarin, Zdravko Dubrović i ja. Dobro pripremljenim i razrađenim planom krećemo iz Ike osobnim automobilom u 6 h. Na putu prema odredištu zaustavljamo se u Novom Vinodolskom kako bi popili jutarnju kavu, zatim bez zaustavljanja dolazimo na odredište do planinarskog skloništa „Duliba“, naziva „Zelena kuća“. Vožnja je trajala 2 h i 15 minuta.

Prije pohoda slijedi marenda, a potom u 9 h i 5 minuta započinje uspon na Kolovratske  stijene po Krampusovoj stazi. Ta je staza  opisana u novom izdanju Vodiča po KPP_u i predstavlja alternativnu mogućnost kružnog obilaska Kolovratskih stijena. Stazu su izveli i markirali članovi HPD „Vihor“. . Krampusova staza, ne da je zahtjevna, nego je vrlo zahtjevna, traži mnogo planinarskog iskustva i vještine kako bi se mogla lakše savladati.

Staza započinje preko puta Zelene kuće po šumskoj vlaki i strmo se uspinje u serpentinama prema grebenu. Nakon 40 minuta hoda dolazimo na dio staze koja se lagano uspinje i prolazi kroz bukovu šumu prekrivenu medvjeđim lukom.

Ispred Zelene kuće

Nepregledna livada medvjeđeg luka

Neobičan oblik bukve

Staza dalje nastavlja po razbacanom kamenitom vršnim grebenom preko zapadnog do južnog vrha u dužini 2 km.

Vršni dio grebena

Po dobro markiranoj stazi slijedimo put dalje,  uz neprekidnu uporabu ruku i nogu, reklo bi se četveronoške

Upotreba i ruku i nogu

Tako, laganim hodom, uz dosta pažnje i opreza dolazimo do Sjevernog vrha Kolovratskih stijena n/v 1099 m. Na vrhu pravimo kraću pauzu, uz koji slijedi i nezaobilazna zajednička fotografija.

Na Zapadnom vrhu Kolovratskih stijena (1099 m)

Pogled na Kolovratsko polje

Od sjevernog prema južnom vrhu dolazi najzahtjevniji dio staze Kolovratskih stijena. Na tom dijelu postavljeni su klinovi kako bi se olakšao prijelaz sa jedne na drugu stijenu

Teži dijelovi staze

Spust po klinovima i prelazak na drugu stijenu

Na stazi po grebenu neprekidno se izmjenjuju izbrazdane oštre kamene površine, procijepi, duboki usjeci, škrape. Na dijelu staze prema južnom vrhu palo je malo kišice, toliko da se stijene smoče. To nam je dodatno otežalo i usporilo pohod, ali na svu sreću brzo se osušilo, tako da smo mogli nastaviti put normalnije. Na sami Južni vrh n/v 1091 m dolazimo točno u 10 h i 34 minute, što znači da nam je trebalo 1 h i 30 minuta od Zelene kuće.

Južni vrh Kolovratskih stijena n/v 1090,3 m

Ovaj vrh je izrazita kamena stijena koja se izdiže iznad okolne šume visoka 15 – 20 metara. Sa vrha se pruža lijepi vidik na cijelu Dulibu, na Veliku Javornicu, vidik prema moru i na prelijepu Goransku šumu. Na vrhu je metalni tuljac s upisnom knjigom, a u stijenu je ugrađen žig.

Zajednačka fotka na Južnom vrhu

Uživajući na vrhu u prekrasnom panoramskom pogledu, odlučili smo malo uživati i u hrani, stoga, iz ruksaka vadimo namirnice koje smo ponijeli sa sobom kako bi napunili svoje tobolčiće i nadoknadili izgubljene kalorije. Na vrhu se zadržavamo 45 minuta. Primjećujemo da se vrijeme pogoršava i sve je više tamnih oblaka koji nas okružuju. Odlučili smo pobjeći kako bi izbjegli spust sa vrha po mokrim stijenama.

Spust i pogled na izraziti stjenovit južni vrh Kolovratskih stijena

Spust sa vrha trajao je svega 5 minuta, gdje, nakon toga dolazimo u gustu bukovu šumu i do smjerokaza koji nas upućuje prama Zelenoj kući i Dulibi.

Smjerokaz za Dulibu

Nakon 15 minuta spusta od vrha, najedanput,  pljusak kiše koji je trajao desetak minuta, a potom opet lijepo vrijeme, eto, imali smo sreće da nas to nije zahvatilo pri spustu na stjenovitom dijelu. Po mokroj i skliskoj stazi, sada, mnogo opreznije nastavljamo put do Zelene kuće gdje smo parkirali automobil. Slijedi presvlačenje, odlaganje ruksaka i komentari vezani za Krampusovu stazu, potom vožnja prema Novom Vinodolskom. Više žedni nego gladni tražimo gdje bi se popilo hladno pivo. Jedino mjesto na putu prema N. Vinodolskom gdje se može nešto popiti i pojest je mjesto BATER i buffet „IVANA“__vlasnica Ivana Margeta. Tu se smo se osvježili  sa hladnom pivom, a od vlasnice doznajemo da se tu može dobiti roštilj, a i janjetina po dogovoru i narudžbi.

U buffetu „Ivana“

Vesela i nasmijana domaćica Ivana

Poslije svakog uspješnog i dobro završenog pohoda, neizostavno, slijedi i nagrada sa dobrim ručkom. Ovog puta odlučili smo da to bude „Vagabundina koliba“.

VAGABUNDINA KOLIBA je planinarski dom smješten na nadmorskoj visini 864 m, podno Viševice u planinskom zaleđu Bribira, a udaljena je 16 km od Fužina, 22 km od Novog Vinodolskog.  Dom raspolaže s 3 dvokrevetne sobe s pomoćnim ležajem, grupnom spavaonicom u planinarskom stilu sa 20-tak ležajeva, blagovaonicom za 45 osoba, te ugodnom vanjskom terasom za 50 osoba. Ovaj planinarski dom idealno je mjesto i polazište za izlete i planinarenje, te za pravi i poseban, gastronomski doživljaj. Nekoliko specijaliteta koja kuća nudi: Dobro poznata „Vagabundina plata, polpete od kopriva, sir u ulju i začinskim travama, čičkove stabljike na salatu, sirni namaz od medvjeđeg luka, kolač od zobi i prženih pšeničnih klica i medom i još mnogo toga. U akciji Volim Hrvatsku, 2006. u kategoriji najoriginalnije turističke ponude Primorsko-goranske županije, Vagabundina koliba je osvojila 1. mjesto, dok je u akciji Jutarnjeg lista uvrštena među 30 najboljih konoba na Jadranu. Domaćini ovog planinarskog doma su Draženka i Vladimir Savić. Kontakt i adresa za ovo posebno odredište:

Adresa:       Ravno 7, 51253 Novi Vinodolski

Telefon:      +00385 98 9432 885

E-mail:        vladimir.savic@ri.t-com.hr

Planinarski dom Vagabundina koliba

Dolaskom u dom zatekli smo grupu Slovenskih planinara planinarskog društva Matica iz Ljubljane i Kranja, koje predvodi poznati vodič Stanislav Soklič.

Dio grupe Slovenskih planinara u Vagabundinoj kolibi

Nakon kraćeg razgovora sa Stanislavom i ostalim članovima društva, pozdravljamo se, budući,  su odlučili krenuti za Ljubljanu. Po običaju, nama dobro poznata i ljubazna domaćica Draženka primila nas je kao i uvijek raspoložena i nasmijana. Naravno, ponudila nam je delicije i specijalitete kuće. Odabrali smo „vagabundinu platu i gulaš od divljači sa njokima od koprive.

Zajednička fotka sa našom domaćicom Draženkom. Tu završava naša avantura i pohod na Kolovratske stijene. U nastavku: gpx tragovi na Google Earthu i topo karti, vertikalni profil staze, video snimka gpx tragova na Google Earthu, te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

LINK - Album fotografija_06.06.2013

LINK - Album fotografija_18.10.2019.